livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Spoken Words

Kategori: Allmänt

Tänkta klämma in, likt många gånger förr, lite tänkvärda citat och intressanta bilder..
 
 
Ovan ord är något som majoriteten kan relatera till, oavsett om du ha haft förtroende eller har förtrott, oavsett om du älskar eller blivit älskad, men alla kan inte relatera till den sistnämnda känslan..
Att vara realistisk.. 
 
Om man börjar med att reflektera kring första meningen, det går att förstå hur mycket det kan slå ner en, när man har haft förtroende för något eller någon men när förtroendet sviker. 
Andra meningen finns väl inte mycket att diskutera.. Visst är det så, och även här kan man förstå att kärlek kan göra ont, och den smärtan förstår jag inte går att mäta.. Den smärtan är nog starkare än något. Man kan förstå det, däremot anser jag man får vara realistisk, samlad och ..verklig.. Inte låta det påverka annat och andra runtomkring och försöka köpa hur det är samt inse att kärlek måste vara från två sidor.
 
Det absolut intressantaste, är sista delen.. Även om vi alltid tycker om jordnära och realistiska personer, att höra på dom, att lyssna på dom osv.. Men när det kommer till en själv och går ut över en själv tror jag överlag människor ställer sig i försvarsställning och hatar den realistiska. Är du realistisk, så går inte skitsnack hem, är du realistisk så formuleras meningar, frågor och svar på ett smart sätt, ett sätt som tyvärr kan provocera den andra, hetsa eller trigga, att babbla på ännu mer och ännu snabbare, utan att tänka, samt blanda in saker som är totalt orelevanta.
 
 
 
 
 
Vem håller inte med?
Enligt mig det absolut största nöjjet.. Att titta på människor, lyssna på människor och analysera..Att veta, och då menar jag inte ana eller misstänka att någon ljuger, utan jag menar att veta, 100 % -igt att det är en vals som dras, håller på att dras eller ska dras. Det är lika stor spänning som förundran över lögnen för varje gång, och den blir bara större och större inte minst om det är samma person/personer som ska försöka koka ihop något.. Detta känns oftast igen och är ganska genomsynligt, bara man tänker ..just det.. realistiskt.. 
Det absolut bästa som lögner leder till är sedan att se hur de ska slingra sig, och förneka lögnen eller ändra på historian när de ställs mot väggen och konfronteras med bevis..
Detta är också en utav anledningarna till att jag älskar Uppdrag Granskning och framför allt Janne Joseffson som är expert på att konfrontera, och få personen i fråga att vilja försvinna, hoppa ut genom ett fönster eller liknande.

På tal om det, måste uppmana alla att kolla på "En skola för alla", i länken nedan. Fokusera också på Greger von Sivers i reportaget, under den dolda inspelningen och kolla sedan lögnerna när Janne senare konfronterar han, hur han försöker slingra sig men när bevisen läggs fram, så får jag en känsla av att han vill spy.
 
 
Sen har vi ju också dom som sköter "slingrandet" mer proffsigt och som egentligen bara är tråkigt men också genomsynligt där man inte säger så mycket mer än att det har blivit fel och bara kan beklaga, eller att man måste se över vad som hänt.
 
 
 
Vi bakar också in lite humor i det hela..
 
 
 
 
Vi avslutar det hela med ett mycket mycket väl formulerat citat som jag av en skump stötte på på den inte alltför intressanta sidan som kallas facebook där man alltid är lika nyfiken (not) över folks måltider, vad de ska göra här näst, vilken tid det ska handlas och mycket mycket mer..Men emellanåt kommer det upp bra statusuppdateringar som följande mening:
 
" Its a mans job to respect the women, but its the womens job to give him something to respect "
 
Hoppas inte kvinnliga läsare berörs illa, eller tar åt sig, menar inget generellt alls mot kvinnor, menar bara att man inte kan respektera om där inte finns något att respekteras för, oavsett relation, kompis, förhållande eller valfritt.
Givetvis gäller detta tvärtom också, så vi får det mer könsneutralt.
 
 

Kommentarer

  • X säger:

    Ditt kvinnohat genomsyrar alla dina inlägg. Usch.

    Svar: Haha.. Du fick verkligen mig att dra på smilebanden.. Vad grundar du det på?För sakens skull.. Hat är något jag ej besitter, och skulle jag hata något kön mer, så är det det manliga.. Kvinnor är svårt att hata för mig då kvinnor alltid funnits runt omkring mig.. Jag menar tänk dig.. Uppvuxen med systrar och tjejkusiner samt deras tjejkompisar, dom som tagit hand om mig är mor och mormor, har själv en kvinna till dotter, och kan väl inte direkt påstå jag hatar min andra halva ;)
    Däremot erkänner jag att jag tycker kvinnor är svåra att förstå sig på..

    Kärlek och Respekt även till dig trots fördomar ;)
    Eldar Sljivo

    2013-11-07 | 15:28:05
  • Elsa säger:

    Tycker med du verkar hata sliddjur (kvinnor)

    Svar: Pga...
    Eldar Sljivo

    2013-11-08 | 09:12:39

Kommentera inlägget här: