livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Rollercoaster Life

Kategori: Allmänt

Börjar kort och gott med att gratulera grabbarna till en inte så väl genförd match men ack så viktig trepoängare i går. 
Fortfarande håller vi undan för grekland, och firandet visste inte sina gränser

Ett av de läckraste och mest viktiga mål i Bosniens historia kan ni ser här :
 
Firandet:
 
Only in Bosnia.. <3
 
Igår var det inte bara i Bosnien det firades.. I går var det, " Bosnian pride, world wide "
---------------------------------------------------------
 
Har ni tänkt på hur livet är, alltid, utan undantag..
När något inte vill sig, så vill det sig inte, när något vill sig, så vill det sig ordentligt..Tur / otur / slump / eller något annat??
Kanske lite luddigt.. Men låt mig förklara..
 
Ex. 1 :
Arbete.. Kanske har någon någon blivit uppsagt från jobbet, världen vänder sig upp och ner, man letar frenetiskt nytt utan resultat.. Där finns inget.. Då menar jag att där verkligen inte finns något, hur man än gör, vad man än gör.
 
Ex. 2 :
Sport:..Ert favoritlag förlorar gång på gång, halkar allt längre ner och ner, ångesten inför varje match, dåligt spel under varje match och en nedbrytande känsla match efter match. Vad de än gör, hur de än gör så blir det fel.
 
Ex. 3 :
Kärlek eller oseriös kärlek.. Någon kanske har varit på jakt efter kärleken, alternativt något mindre äventyr men där finns inget i sikte, hur man än försöker, var man än letar, hur man än gör så finns det inget inom räckhåll.
 
Ex. 4 :
Sjukdom.. Det kan vara förkylning efter förkylning, någon form av skada, illamående, brutna ben eller vad som helst.. När det väl börjar så känns det som om det är något med en konstant.
 
Ex. 5 :
Livet i allmänhet.. Oftast när det inte går, så går inte många saker, så vi slipper fortsätta specifiera de.. Jag tror alla förstår vad jag menar..
 
Sedan.. Så vänder det helt plötsligt.. Från ingenstans, som en blixt från klar himmel trillar mailen och telefonsamtalen in och företagen vill boka intervjuer med en, Helt plötsligt, gör ditt lag 4 mål i en match, utklassar motståndarna, och fortsätter att vinna och klättra i tabellen.. Killar kommer känna igen sig i när där helt plötsligt finns en uppsjö av tjejer som visar intresse eller tjejer som helt plötsligt känner, wow, nu har jag många intressanta seriösa alternativ..Man mår bra, skadorna läker och förkylningarna avtar, man har inte ont längre..
Livet i allmänhet börjar gå i rätt riktning och det känns som om det bara är medgång för en..Allt går ens väg och sakta men säkert byggs allt upp åt rätt riktning..
 
Vad kan man själv göra åt dessa saker då ? Det är nog som med allt annat, att stå ut, att vänta till stormen har passerat, att se framåt, försöka vara positiv i jobbiga stunder, att inte vika ner sig och att stå upp rakryggad med hedern och ärligheten i behåll.
 
En välkänd man, vars namn klingar mäktigt i era öron, Sylvester Stallone, sa följande i en scen när han spelade Rocky Balboa i den välkända boxningsfilmen :
"its not about how hard you can hit, its about how hard you can get hit, and keep moving forward"
 
Intressanta ord.. Från en man, som vi återkommer till..
 
Visst, när det inte går åt rätt håll, så är en bra ide att avvakta, vänta ut stormen som vi tidigare var inne på.. Men Kan man själv göra något åt saken? Självklart.. Att vara positivt/optimistisk gör att man håller ut längre, att försöka, försöka och återigen försöka, att inte låta sig slås ned av motgångarna utan faktiskt vara glad och tacksam att det inte är värre än vad det är.. För lita på en sak.. Där finns alltid värre än värre ! 
 
 
 
 
 
 
En högt respekterad människa i min bekantskapskrets sa en gång, eller närmare bestämmt skrev :
 
"Livet är som att gå åt fel håll i en rulltrappa, går man inte frammåt så åker man bakåt".. Tänkvärt..
 
En annan vän, skrev en gång till mig, när det var tuffare tider än vad det är nu: 
Han började med att skriva att han vet vad jag går igenom, och även om det är tufft att jag alltid vart modig, om det hade dunnits mer människor som jag så hade världen varit en bättre plats osv osv, massa fina ord.. Vet väl inte riktigt hurpass det stämmer, men efter att jag tackat för de vackra orden och stöttningen så skrev han något som kom att beröra mig, och berör mig än i dag bara jag tänker på ordspråket:
 
" You never know how strong you are, untill being strong is your only option"
Just då, just där, så hade min värld raserat, eller var på god väg.. Mina sista ansträngningar kändes som vid drunkning, man kämpar för att hålla andan, men förgäves.. Vilket leder oss in på nästa citat:
 
 
Ovan citat behöver inte enbart handla om den ekonomiska bit, det kan handla om något som man för tillfället kämpar för..
 
Kommer ni ihåg Sylvester Stallone ?
En man som från födelsen hade delvis paralyserat ansikte, men ville hela livet bli skådespelare.. Pga. ansiktet blev det nej efter nej..
Han besökte alla agenter 5-10 gånger, totalt hade han slängts ut från 1500 agenter..Han var fattig, men siktade enbart på jobb som skådespelare..Han tappade inte sin inspiration och dröm..
När han till slut inte kune överleva, ännu mindre köpa mat till sin hund, sålde han hunden.
Till slut skrev han ett manus, ett manus på 20 timmar.. Han blev erbjuden 325.000 dollar, men nekade eftersom han inte fick huvudrollen, efter mycket om och men för att göra det kort så betalade till slut Stallone 35.000 dollar för att vara huvudskådespelaren.. 
Filmen spelade sedan in över 225. miljoner dollar och vann 3 Oscars..

Det är Rocky vi pratar om..
 
Han ville det.. Vad vill ni ?
 
 
Något som man glömmer är att allting sitter i hjärnan.. Psykologi.. Det är sin egen hjärna man måste jobba med, peppa, ställa in.. Tror man på något, då löser man det, tror man inte på det och inte peppar sig själv, då klarar man troligtvis inte det..
 
Till slut.. Ett tips, ett youtube klip, en låt..
För alla som har det tufft, för alla som känner sig nere.. Ett klip som givit mig mycket styrka och tålamod..
Never loose hope.. There is always ONE by your side..Trust him, nothing else..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: