livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Birthday Party

Kategori: Allmänt

 
 
 
5 september, 1987, Foca, Bosnien Hercegovina kom jag till..
 
Nu 26 år senarem, 5 september, 2013, Halmstad, Sverige ligger jag i sängen jämte en sovande dotter, på knappt fyllda 6 och reflekterar lite över åren, över livet.. Vad händer, vart tar de vägen.. Vad är meningen..
 
Det känns som om det var i går jag var liten, höll på att lära mig språket och inte ville till skolan.. 
Det känns som om det var igår man gick på högstadiet..
Det känns som om det var igår man gick på gymnasiet..
Det känns som om det var i går jag höll en nyfödd flicka i mina händer..
 
Det sistnämnda har gått dryga 6 år.. 6 år.. 
Hur mycket är det.. Vad hinner hända under den perioden, hur mycket större har man blivit, kommer det bli ytterligare 6 år.. eller 60 ? 
 
I dont know, only God knows...Slösa inte bort tiden och tänka på morgondagen.. Vem vet om morgondagen blir av, och även om den blir det så rusar dagar, veckor, månader, åren och decennier iväg väldigt snabbt..
 
Fodelsedagen då..?
Födelsedagar är inte utav någon större betydelse för mig.. Hade lika gärna kunnat spela Fifa hela dagen, men nu hade jag sällskap av min flicka.. 
Hon och farmor hade köpt presenter och jag hade inhandlat en vaniljelängd som fika.. 
 
Min favorit vet att pappas favorit tillbehör är tandpetare så hon vad är bättre föedelsedagspresent än tandpetare som går att återanvända =)
 
 
 
 
 
 
 
 KVällen avslutades som spelkväll med bla en barnversion av Yatsi, 4 i rad och Gissa vem med discolampa, lavalampa och med Esmas nya favoritlåt  "Nothings gonna change my love for you" som hon snappat upp från en speldosa jag fått tidigare i present.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Annars har jag även fått vara med i skolan.. Eller aa.. Nollan som det numera heter..
Varje kväll kl 7 börjar det.. Samma meningar varje kväll och morgon.. Jag vill du också ska vara med i skolan, jag vill inte gå själv till skolan, jag kommer sakna dig.. Dessa meningar kan upprepas ca 1-2 timmar, men för varje dag mindre och mindre när hon märker att jag ignorerar det totalt och bara varit med en dag hittils..
I kväll fick jag även höra " men du säger bara ja ja men du kommer ändå inte vara där" ..
 
Tackar även 9 åriga faster Lamme för hjälp med håret..
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Grattis!

    Svar: Tack !
    Eldar Sljivo

    2013-09-05 | 21:49:43

Kommentera inlägget här: