livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

9/11 - The new world order

Kategori: Allmänt

Vi ska också i dag, minnas tillbaka på en händelse som hände för exakt 10 år sen.

Det var tisdag, en 16 årig pojke var på väg hem från fotbollsträningen på cykel. Dagen minns jag så bra, då jag för första gången fått för mig att jag ska sno en chokoladbit från Vivo Stjärnköp som det på den tiden hette.
In och ut, adrenalinkick, äta upp chokoladen, och komma hem, ett stenkast därifrån för att låtsas som ingenting men det enda man tänker på är vad om jag blev/blir upptäckt..
 
Väl hemma är tv:n på, och alla kollar utan att reagera på någonting annat, det pratas om vad som händer, någonstans långt bort och med 2 höga torn..
 
Alla vet vi historien..
 
Jag lider med alla som dog den dagen, oskyldiga, ovetande..
Jag lider också, fortfarande, 10 år efter det med alla som än i dag får ta konsekvenserna, såväl familjer till anhöriga som hela länder och folk..
 
Det som hände var fruktansvärt, det som hände var hemskt, det som hände var en noga iscensatt, välplanerad och väl genomförd politisk plan. 

Där finns för mycket som tyder på det, för mycket bevis, för mycket orimligheter, för mycket hemlighetsstämplat och för mycket oförklarliga saker som gör att det inte går att tro på.. Vad dom vill vi ska tro på.. Vad TV:n vill vi ska tro på, Vad Nyheterna vill vi ska tro på.. För det som dom vill vi ska tro på, det vill hjärnorna bakom vi ska tro på.. 
Eliten...
 
Rekomenderar starkt en gripande dokumentär i 50 delar, 10 minuter per del, som kommer förklara ganska mycket, som kommer ge ett nytt perspektiv på livet, som kommer göra att man börjar tänka.. Inte bara tro och köpa allt man hör, rakt av, utan att ifrågasätta..
 
Dokumentären / Serien heter The Arrivals och finns att hämta hem med Svensk översättning här:
 
 
 

Kommentarer

  • Maskot säger:

    Samo da kazem da si punooo söt i da tebe neko voli!

    Svar: Maskot min maskot.. i taj neko je voljen!
    Eldar Sljivo

    2013-09-13 | 12:28:40

Kommentera inlägget här: