livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Que Pasa

Kategori: Allmänt

Cha Cha Bloggen..
Aaa, jag var bara tvungen.. har blandade känslor i mig och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Som ni märker så blir det inte som tänkt med de olika ämnena på olika dagar, jag får låta mycket hinna landa och dessutom få tid över till skrivandet.
Det blir nog också bättre i takt med att läsantalet stiger samt att livet börjar få nya rutiner.
 
En kommentar trillade in som jag tänke skriva lite om.. Då kör vi boys.. Här kommer mina bästa tips:
 
 
 
Det känns som om jag har bra koll på det och jag tänkte ge mina tankar. Svårt med konkreta svar om man inte har mer kött på benen gällande om det är en viss situation, vad du vill, omständigheter osv. Men vi kör ett försök: 
 
- V a r   d i g   s j ä l v ! 
- V å g a
- B j u d  p å  d i g  s j ä l v
- V a r  ä r l i g
 
Allt detta ovan ska kombineras med ödmjukhet. Det går inte att komma ifrån att alla, inte bara tjejer föredrar människor som är sig själva, inte spelar något, och säger saker ärligt, sänker du garden blir det också mer intressant, man kommer djupare än någon annan random kille/tjej. Detta kan för övrigt kopplas till försäljning. Gillar människor dig så är det större chans att de köper det du säljer. Tyck inte något är pinsamt, undvik tystnad, skratta åt allt, säg saker med glimten i ögat, le osv osv.. Har en känsla av att folk överlag tycker det är jobbigt att träffa någon pga. att det kan bli pinsamt och så. Försök då undvika all den här trista inledningen som fikor där man sitter stelt och skit och se till att göra något roligare.. Dra till med något oväntat.. Maila mig om ni vill ha konkreta tips på hur och vad ni borde göra..
För att göra detta ovan så måste du våga, du måste ha självförtroende till att våga och du måste kunna ta "nederlag" , men tänk att för varje nej, så är du närmare ett ja.. (sales igen) = )
 
Om du väljer att bjuda på dig själv, inte vara stel så öppnar du upp den möjligheten för det andra personen att vara det samma, då kan det nog bli riktigt kul att träffa någon istället för att sitta och fika.. Hit räknas också vara spontan, gör något/säg något/föreslå något heelt oväntat.. Det sticker ut ur mängden..
Absolut viktigast för allas bästa, är att vara ärlig från början. Säg vad du tycker, våga vara ärlig, tycker du om människan, säg det, säg vad du tycker om, gör du inte det, säg det, är du inte intresserad säg det. Öppna korten så blir allting så väldigt mycket enklare. Och det är enklare att vara ärlig i början än senare.
 
Du skriver "vad man ska undvika att säga"
Gör du det på rätt sätt så finns där inget du inte kan säga. 
 
Tack för dom för övrigt snälla och värmande ord ! = )
------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Lite från helgen:
 
 
1-1 återigen för Klubben, och det är riktigt bra med tanke på motståndet. Kan det här fina spelet hålla i sig så kan vi ha ett mycket bra lag som i höst kommer vara och kriga i toppen. Grymt imponerad av skickligheten. Fortsätter Baldvinsson leverera sådana här matcher så blir han tyvärr inte långvarig i Halmstad. Optimistisk som jag är hoppas jag på SM guld, Skratta ni men svaret har vi senare i år = ) 
 
-----------------------------------
 
Vill också be alla er läsare från olika städer hjälpa mig och sprida mitt projekt inte minst via facebook men även genom att berätta för föräldrar ni kommer i kontakt med att ta en titt på http://www.kalastorget.se/ . 
 
Gilla gärna sidan på facebook https://www.facebook.com/pages/Kalastorgetse/578660632147702 för då ser era vänner detta och jag hade varit väldigt väldigt tacksam för allt hjälp jag kan få.
Har verkligen lagt ner hjärta och själ i detta, och är övertygad om att dett är något som man behövt länge nog med tanke på hur mycket barnkalasarrangemäng har växt. 
 
På Kalastorget hittar man kalasaktiviteter i Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg, Halmstad mm mm. Allt är samlat under ett tak, och man kan hitta allt ifrån det populära leklandet till museum, och allt där emellan, ridning, fäktning, klättring osv osv..
Nu kan barnen faktiskt se vad man har och välja på istället för att göra det kompisarna gör för att man inte känner till något annat.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: