livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Life

Kategori: Allmänt

Okey, något intressant jag kom över är följande..
 
 
 
Be Easy! Varför hålla på och komplicera saker, hitta på, osv.  Syftar då på ett antal punkter här.
 
"Wanna be understod ? - explain" : svårare än så är det inte - håll dig rak, kortfattad och enkel. Sväva inte bort utan håll dig till ämnet, och kom till sak.
 
"Have questions ? - Ask" ; - Alltid bättre oavsett om det är kompis, partner, vän , kollega att fråga, än gå och fundera på något och må dåligt. Fråga oavsett vad - givetvis om du verkligen vill veta svaret, annars låt bli.
 
En sak jag skulle vilja ändra på är "Love someone ? - Tell it" - Håller inte riktigt med på det sista och skulle vilja byta till "Show It" . Vad är ord värda om inget annat visar det? Typ ingenting..Grundläggande respekt, ömhet, uppmuntran, eller varför inte bara ett ärligt menat leende..! 
Vågar påstå att det betyder mer än "älskar dig" - snabbt, enkelt och smidigt, utan någon större ansträngning.
 
Sleep Taight !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: