livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Min Historia 1987 - 2013

Kategori: Allmänt

Alla människor, och då menar jag bokstavligt alla, varenda individ har en historia.
 
Den kan vara glad, dyster, tråkig, rolig, sorlig, tokig, galen etc. etc.
 
Så har även jag en. Denna kan nog sammatfattas med samtliga ovan nämnda ord plus ett 20-tal till.
Eldar var namnet, ett namn som många ofta förknippar med Norge där jag i första hand tänker på skidåkarna men så är inte fallet. 
Född i Bosnien  i slutet på 80-talet med ett krig som utbröt ett par år efter födelsen. Efter ett par års boende i diverse länder hamnade en vilsen 7-åring långt upp i Ljusdal, där min verkliga barndom börjar. Allt innan minns jag inte, alternativt omedvetet har förträngt.
 
Nästan 20 år senare sitter jag här, på Västkusten, i Halmstad och känner för att börja få ner mina tankar, erfarenheter och liv på en skärm. Varför? 
 
Har hänt mycket under de dryga 20 år jag kan minnas, blandade positiva och negativa saker, toppar och dalar, glatt och sorligt, framgång och motgång, och jag har lagt för mycket tid på totalt meningslösa saker, och kände att jag kan ge detta ett försök för att kunna blicka tillbaka efteråt och minnas allting, ha det nerskrivet, då jag redan nu, som 26 år tycker det är synd att jag inte minns mer än vad jag gör, hur några saker har gått till, hur det kunnat gå till och varför allting är som det är.
 
Kan inte sticka under stolen med att det är en skön känsla att få ner livets händelser i ord, och mår bra av det.
 
Som inledningstexten berättar så kommer detta vara en blogg som handlar om mycket. Där kommer finnas en del intressant för samtliga, oavsett om du är sportintresserad, pappa, företagare, lagerarbetare, har ett beroende/missbruk, gillar konspirationsteorier, bara vill ha ett glatt skratt eller känna skadeglädje över mina tabbar och dåliga erfarenheter.
 
Är väldigt öppen, detaljerad och informativ när jag skriver så läsaren i sig väldigt väl kan sätta sig in i situationen och förstå tankegången.
 
Gillar också en öppnare / tuffare chargång, tar sällan illa upp och har vissa ledord:
 
* Ärlighet
* Ironi
* Humor
* Öppenhet
* Glimten i ögat
 
Välkommen ska du vara, och håll utkik för intressanta inlägg, teman, om du känner för det, ta en diskussion, skriv ett par rader, uppmuntra, ge feedback där jag gärna tar emot både positiv och negativ, vilket är det enda sättet att lära sig och inte minst utvecklas.
 
Lär känna mig, och min prinsessa, skatt, glädje, ljuset i tunneln - Min dotter Esma
 
 
Våga ställa frågor så lovar jag att svara så ärligt och öppet jag kan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bor du ensam med din dotter? Jätte söt!

    Svar: Bor ensam och min dotter bor hos mig ibland. Till en början bestämmer hon själv men snart kommer vi nog gå på varannan vecka.. = ).. Tack! Pappas gener = )
    Eldar Sljivo

    2013-03-13 | 11:34:16

Kommentera inlägget här: