livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Personality, Second Half

Kategori: Allmänt

För första gången sedan slutet av januari kommer jag i kväll lägga mig bredvid min prinsessa och somna.
Vilken fantastisk känsla och saknad det har varit. 
För första gången sedan samma tidpunkt har jag fått borsta hennes tänder, säga godnatt, pussa henne på pannan och säga att jag älskar henne.
Man tänker inte på smådetaljer som man kan sakna sjukt mycket, och man måste börja med att värdesätta och uppskatta saker som vi tar för givet.
 
                                                   
 
 
 
När det gäller jobb biten så har jag trots inte ens fyllda 26, stor, lång och bred erfarenhet från många olika branscher och jobb.
Detta har att göra med flera saker. Dels kan jag tröttna ganska fort, dels gillar jag att prova nya saker, men framför allt vill jag framåt, jag är driven, envis,självsäker, optimistisk.
 
Började som 15 åring extrajobba på Donkan, och körde på till skolans slut. Hann även med en sväng telefonförsäljning mot privatpersoner.
Efter gymnasiet började jag heltid på bemmaningsföretag och växlade mellan olika fabriks/lager jobb i 1 år innan jag tröttnade.
Det jag gör bäst är att söka jobb, nästa inlägg kan väl handla om hur man söker ett jobb?! Tror många hade uppskattat ett inlägg om det.
Då som 19 åring, med enbart Mcdonalds och lager/fabrikserfarenhet gick och tänkte jag att jag skulle bli väktare. Problemet var bara att jag inte hade 20 fyllda, och bolagens policy är att inte anställa yngre, men ändå tog jag steget in och frågade efter jobb. Efter mycket tjat (envis) fick jag komma på intervju och redan då visste jag att en anställning väntade. 
Tiden som väktare blev dock kortvarig pga. en separat historia, men jag kände någonstans att det var tid att gå vidare. Funkade sådär med en bebis och nattjobb samt långa pass som överlag var skittråkiga. 
 
Jag bestämde mig för att prova ett säljyrke igen och efter ett par månaders dörrknackning där jag sålde tv abbonemang kom gyllene läget. Fick jobb på Annonsbokningen, dotterbolag till Lokaldelen där jag jobbade med marknadsföring. Sålde alltifrån tidningsannonser i Metro / Metro student, banner reklam på sf.se, bioreklam, diverse kataloger mm mm.
Det passade mig bra, kontor, dator, och telefon. Jag lyckades bra, min personlighet var som gjord för det jobbet, då jag inte var den typiska säljaren som ringer och pratar utifrån en mall. Kunderna gillade mig, jag stack ut ur mängden och körde mitt egna race. Öppet, ärligt, roligt och jordnära.
Något inlägg framöver kan nog handla om säljteknik.?
 
Här var jag kvar länge, eller länge och länge men med mina mått mätt, länge. Ca 2 år. Här lärde jag även känna min nuvarande arbetsgivare efter att vi tagit in hans projekt och sålt annonser på ww.hrtorget.se. Vi var 5 säljare och jag själv drog i princip in mer pengar än övriga tillsammans.
I samma veva började jag tröttna på att byta uppdrag konstant och frågade om han inte kunde anställa mig. Det gick inte just då så jag täntke att jag ska utbilda mig till Trafiklärare.

Sagt och gjort påbörjade jag min utbildning och har även jobbat som trafiklärare, men eftersom jag blev erbjuden jobb med sajten jag tidigare berättade om så kunde jag inte tacka nej. Bättre lön, bättre tider, bättre villkor. Det spelar en stor roll, inte minst om man har barn, så jag kunde inte motivera att fortsätta jobbet som trafiklärare trots att jag älskar det och tycker det är skitkul.
 
I dag sitter jag på underbart kontor, vi spelar mycket pingis, innehar flipperspel och jag har den absolut bästa arbetsplatsen man kan tänka sig, samt världens bästa chef/kollega/kompis/vän.
Vid sidan av håller jag även på att starta eget, och mer om detta kanske ni får höra fram över.
 
Jag som person, är otroligt enkel att ha och göra med, jag går ihop med alla typer av människor. Dock undviker jag de jag inte gillar. Jag är väldigt öppen, ärlig, social, ironisk, älskar humor samt ett leende på läpparna.
Vad jag än säger och gör så är det med ett leende, oavsett hur och vad som har hänt.
Har fått höra att jag är charmig, och det stämmer. Som ni märker är jag lite kaxigt självsäker men med glimten i ögat.
 
Mina nackdelar, finns dom? Jo självklart, jag litar som redan sagt för mycket på folk, främmande människor och kan säga saker som jag ångrat direkt efter. Det är dock något jag lärt mig leva med och för varje ny gång drar jag en ny lärdom och läxa av det.
Jag är även snabb på att göra saker och har jag bestämmt mig för något då gör jag det, utan att tveka och väldigt spontant. 
 
Nu får ni sova gott, jag ska jobba lite och sedan krypa ner hos min favorit tjej, som har och kommer alltid ha plats. nr 1 i hjärta och själ.
 
PS: Kinderägg är bäst  : ) 
 

Kommentarer

  • Marielle säger:

    SÅ FINT! :-)

    Svar: : = )
    Eldar Sljivo

    2013-03-07 | 11:12:02

Kommentera inlägget här: