livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Välkomna idrotten till bloggen

Kategori: Allmänt

Jag var på väg att stänga av datorn, i samma veva som Champions League studion har eftersnack.
Då kom jag på att bloggen nu levt i drygt en vecka och jag har inte hunnit skriva någonting sportväg.
 
Vi kan börja med kvällens matcher, som på förhand kändes tråkiga och var väl inga direkta höjdare. Juve och PSG tog sig enkelt vidare, med väntade resultat.
Jag tänkte istället svänga in på gårdagen där United tog emot Real, och vilken match det blev. En härlig underbar match i utslagningsrundan i Champions League. En match som kommer varje år och syftar i tidigare fall på bla. Chelsea - Barcelona. 
Innan start var jag övertygad om att Real skulle gå vidare och Ronaldo skulle få avgöra samt skicka ut sin gamla klubb, det är bara så det är i idrottens värld. 
Ska inte gå in och kommentera vad som avgjorde, det röda kortet var aningen tufft, även om jag organiskt inte tål bla. Nani (efter Bosnien-Portugal matcherna), då han var väldigt grisig, spelade fult, och överdrev.
Vågar även påstå att oavsett rött eller inte, så hade det inte ändrat den slutgiltiga vinnaren.
 
Annars så börjar jag bli less på alla Barca - Real kommentarer. I början var det ok, och missuppfatta mig inte. El classico är röd dag för mig, fotbollsgodis, en fotbolssmässigt bästa match att se. Men facebook svällar över och det är precis samma kommentarer match efter match, och samma saker man snackar om. Matcherna mellan båda dessa lag har duggat tätt senaste åren och nu börjar det bli lite uttjatat. 
 
Annars hockeyväg så kan vi konstatera att mitt kära Djurgården ser ut att ta sig till vidare spel och chans på uppflyttning till Elitserien. Elitserien kan inte vara sig lik utan Djurgården och vi hoppas på fler insatser liknande den ikväll.
 
En annan sportnyhet, från något annat kärt är att det i dag släpptes biljetter till Bosnien - Grekland i det olika städerna. Och som det såg ut.
 
 
Hela landet är i eufori, även om det är ett par veckor kvar till match. Bosnien har en gyllene möjlighet att göra ett ryck i gruppen, och sätta Grekland ur spel, som ligger på samma poäng i en annars tunn grupp. Man kan ju lungt konstatera att om inte Bosnien tar sig vidare till VM i Brasilien så är det ett enormt misslyckande och fler sådana här grupper kommer man inte lottas i - grupper där man i princip var favorit från början trots att vi lottades ur pot 3. Rent teoretiskt ska lagen från pot 1 och 2, Grekland och Slovakien i detta fall, vara bättre än ett landslag från pot 3. Men frågan är om inte Bosnien borde varit seedade från grupp 1, med tanke på hur det faktiskt ser ut och är i dagsläget med Bosniens landslag som håller en väldigt god klass.
 
Kan framöver bekanta er med mina resor, har följt Bonsiens landslag på nära håll i Frankrike, Estland, Norge, Belgien *2, och Råsunda. Åkte även ner till hemtrakterna för att se det historiska mötet mellan Bosnien - Serbien när jag var blott 15-16 år. 
Vilka resor det blir, och jag tror att dom slår en solsemester i Karibien med hästlängder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: