livetscirkel.blogg.se

Wzzuuuppp Gänget !? :) Eldar här. Detta är ett nytt projekt från mig pga. av en ny start på livet, efter en lång och kaotisk period som ni kanske kommer ta del av med jämna mellanrum. Jag kommer blogga om allt som livet har : Roliga saker som får er att skratta, barn, familj, tråkigheter, Bosnien / Bosniens Landslag, jobb, driva företag, sport, personligt, saker ur det förflutna, min dotters uppväxt, kärlek, filmer, drömmar, visioner, hur man jobbar mot mål, sälj, marknadsföring och kanske om jag orkar samt har lust, politik. Kontakt: [email protected] - oavsett vad

Who Am I ?

Kategori: Allmänt

Ligger orörlig i sängen och täntke jag kunde berätta lite om mig, min personlighet, hur jag fungerar osv.
 
Som barn var jag ju väldigt tillbakadragen, blyg och ju mindre kontakt med främmande människor desto bättre.
Hela skoltiden var jag däremot en som alla kunde skämta med, men som också fick "stökig" stämpeln då jag inte var smart nog. Andra gjorde något när fröken inte såg och jag gjorde det när frågen såg. Jag har aldrig heller kunnat försvara mig eller säga ifrån - "men hallå, det var ju han som började eller det var inte bara jag osv osv".
 
Detta resulterade i att jag var boven till mycket även om det inte riktigt var så. Jag lärde mig helt enkelt att leva med det och jag tror även detta förklarar många andra saker i mitt vuxna liv.
På senare år jag dock blivit mer "tuffare", säger till när det inte är något jag håller med om, berättar hur det är osv. Har väl blivit för trött att alltid vara den skyldiga till allt enbart för att jag inte gillar att bråka / tjafsa eller hänga ut någon annan.
 
Allt ovan har nog att göra med att jag är väldigt öppen, glad, och har väl mitt vuxna liv trott mycket på mig själv, haft mycket självfötroende, vetat att jag kan göra vad jag vill, bara jag vill på riktigt. När jag har ett mål, oavsett om det vart att få en Nokia 3310 när man gick på högstadiet, att få ett jobb, att åka någonstans, eller vad som helst, så ser jag till att få det igenom. 
 
Jag är väldigt duktig människorkännare och kommer bra överrens med alla möjliga och omöjliga människor. Dom jag inte gillar håller jag mig borta från men är ändå trevlig och kan snacka och vara på god fot med alla.
Har glimten i ögat och kan anpassa mig efter olika situationer.
 
Nackdelen med att läsa och känna av människor, deras tankar, baktankar etc. är att man ständigt kommer i situationer där man har en magkänsla och denna sviker väldigt sällan. Det kan vara allt ifrån att man vet att någon ljuger för en trots att man itne kan bevisa det och det sätter en i en jobbig situation.
Säger man rakt ut "du ljuger" så kommer jag ju få ett helvete själv från den andra personen.
Man kan inte heller bara köpa svaret om man vet att det faktiskt är en lögn.
 
Andra saker kan vara människor som har baktanke med vad dom säger och hur dom beter sig. Jag brukar känna av detta också och jag gillar inte det alls. Jag får väldig distans till denna person och undviker han/hon så gått det går. Oavsett hur bra vi känner varandra och vad det är vi har gemensamt.
 
Annars är jag väldigt easy goin, jag brukar ha många bollar i luften samtidigt, jag tycker det är kul med människor, barn, jag har en livslust och livsglädje, jag ler för det mesta och jag kan säga det mesta som många andra tyckt är skitjobbigt att säga eller fråga. Ett leende och ödmjukhet är viktigt sen kan man säga det mesta som jag snackar om.
 
Jag är en sådan som vill ge och ta lika mycket. Jag kommer inte höra av mig till någon om denna person inte lägger ribban på samma nivå. 
Beroende på mitt intresse i det hela så kommer jag göra försök, jag kommer tjata, ( jag är jävligt envis ) men känner jag inte samma respons tillbaka så lägger jag också det där, oavsett vem eller vad det gäller.
 
Humor och Ironi är mina ledord för övrigt. Jag gillar inte stelhet, pinsamhet eller att man inte bara är sig själv. Har man humor och Ironi så händer inte ovan nämnda saker.
Jag gillar också att prata om alla möjliga saker helt ärligt och rakt.
 
Har väl glömt massor men fråga på om det är något ni tänker på = )
 
 
Bloggen ska också välkommna konspirationsteorier som vi skriver om i nästa inlägg, så håll utkik, garanterar intressant läsning !
 
 
 
                                 Babo                    <3                        Esma

Kommentarer

  • Ajla säger:

    Nice med en "cliffhanger" i slutet så att man bara måste läsa nästa inlägg !

    Svar: :) Halva spelet handlar om taktik xD
    Eldar Sljivo

    2013-03-18 | 16:46:47

Kommentera inlägget här: